pondělí 6. května 2019

DIY, tedy udělej si sám vlastní mini skříňku

Hezký podvečer, tak jsem zase něco málo tvořila, tak se tu s Vámi o to podělím. Jedná se o malou skříňku třeba na kosmetiku, kancelářské potřeby, nebo cokoli jiného, menšího. Inspirovala jsem se těmi plastovými organizéry. Jeden jsem totiž k narozeninám letos v únoru dostala, ale bylo to málo, a zbytek kosmetiky mám uložený v kufříku. Ale tam mám věci které používám spíš když jdu na večírek či jinou "lepší" slavnost či sešlost. Proto je přirozené, že některé například super třpytivé paletky, nebo jiné bláznivé či méně nositelné věci nepotřebuji mít nutně při ruce.


Tak se do toho pustíme, trošku Vás provedu "tutoriálem" třeba se Vám to zalíbí a inspirujete se. Tak aby jste alespoň maličko věděli jak na to, když nebudete vědět jak začít :)

Důležité je, sehnat si nějakou kartonovou krabici. Je jedno jak velikou (spíše záleží na Vás na co ji chcete použít a co v ní skladovat). Nejlepší je taková ta, co má to otevírání nahoře ze všech čtyř stran. No, můj popis je hrozný, proto jsem si vypůjčila ilustrační foto.

Ovšem, já takou krabici doma neměla (měla, ale vypadala otřesně). A tak jsem se rozhodla použít tuto krabici od svítícího stolního zrcadla. To otevírání ale nebylo takové jaké jsem chtěla, a tak jsem vymyslela alternativu.



Ale než se dostaneme k samotné tvorbě, ještě se koukneme, co vše jsem potřebovala. Něco můžete určitě nahradit, já jsem ale musela fungovat s tím, co jsem měla doma, a kupovat něco na víc se mi nechtělo. Přeci jen, DIY je hlavně o tom že recyklujeme a vytváříme z domácích zdrojů :)

Seznam :
  1. Krabice
  2. Nůžky (nůž na karton by byl lepší, ale nepředpokládám že ho má doma každý)
  3. Tužka
  4. Pravítko
  5. Tavící pistole ( jako, dá se použít i Herkules, či jiné dobré lepidlo, ale ta pistole se mi osvědčila lépe.
  6. Katon ( samotná krabice nestačí, potřebujete udělat z něčeho šuplíky když budete chtít, a když se obejdete bez šuplíčků, stejně budete potřebovat něco, z čeho uděláte jednotlivá patra. 
  7. Lepící páska papírová (izolepa klasická se dá použít také, ale nedrží na ní pořádně barva, a musíte dávat více vrstev a i to nic nezaručuje.
  8. Barva ( já použila tempery, protože jsem nic jiného moc neměla, ale pokud máte doma třeba Akryl bude to vypadat lépe.
  9. Barevné papíry ( pokud možno, i tvrdý barevný papír. Scrapbookový papír)
  10. Něco na otevírání šuplíku ( knoflíčky, mušle, cokoli)
  11. Štětec ( stačí jeden jak na barvu, tak na lepidlo, žádná věda)
  12. Lepidlo Herkules ( dle mého nejlepší lepidlo)
  13. Washi páska ( není nutné, pouze pro ozdobu)


Tady jedna ilustrační fotka s kartony, tužkou, nožem na papír ( taky není úplně ideální), pravítkem a tavnou pistolí (stála 120,- a musím říct že drží, už ji mám asi 2 roky?)


Tady vidíme první proces s krabicí. Potřebovala jsem udělat dvířka a vlastně celkový základ té skříňky. Takže jsem odřízla potřebné části tak, jak je vidíte. Rozdělila jsem si tu bednu na tři stejné dílky. Dva dílky po straně jsou zavírací jako pravá skříň a ten prostředek který jsem ještě nevyřízla, budou šuplíčky.


Na konec tedy krabice vypadá takhle, bez toho prostředku.


Na řadu přichází kartony, nebo třeba můžete použít jinou krabici a udělat z ní proklady (patra). Tohle je hrozně důležité dobře naměřit. Na obrázku mám boční "poličky" na jedné straně dvě okénka a na druhé straně 3 okénka. (Nechci dávat přesné cm, protože nikdo nebudeme mít stejnou krabici). Jinak na lepení těch polic jsem používala tavnou pistoli, ale nejspíš se dá použít i lepidlo klasické. (Ale ať je pořádně silné, přeci jen to musí něco unést)


Tady Jsem přidala do prostřední části krabice "poličku" připravenou na šuplíky.


Vytvořit šuplíky byl porod :D ale na konec jsou hotové. Ono naměřit to tak, aby se to dalo v pohodě vysunout, bylo fakt hrozný. Na konec to vyšlo, sice jsem sem tam něco musela oříznout, seříznout, ale šuplata se vysouvají! :D


Když už máme hotové základy, jde na řadu výzdoba a desing. Tady se Vám bude hodit papírová lepenka. Protože karton je z profilu "děravý", proto je důležité ty kraje zalepit papírovou lepenkou. Když si obrázek zvětšíte, zjistíte že se tam izolepa není, a je vidět jak je to děravé. Ještě jsem to musela pak doopravovat, tak na to pozor. Jinak ta bílá dvířka už jsem nevybarvovala. S těma jsem měla jiné plány. Jinak barvu jsem zvolila světle oranžovou temperu. A nezapomeňte na šuplíčky!


Tady vidíme ty tvrdé papíry barevné nebo s texturou. Tuším že kus mě stál 8,- používám je na scrapboooking, jsou moc pěkné. Tím jsem vyzdobila dvířka a předek šuplíků.


A tady jen tak tempery :)


Tady jsou skoro hotové šuplata. předek je z toho tvrdého papíru strany pak z klasického barevného papíru. no a na otevírání jsem použila postavičky z Kinder vajíčka :D


A tady vidíme konečný výsledek. Ještě jsem přidala bílo modrou ptáčkovou washi pásku na dozdobení či ukrytí nedostatků. Zbytek krabice má plášť z bílého klasického kancelářského papíru.




A tady vidíme výrobek v "akci" použit byl na kosmetiku do mého kosmetického koutku




Já doufám že se trošku líbilo a brzy zase ahojky :)

2 komentáře:

  1. Takové skříňky jsem vyráběla, když jsem byla malá. Měla jsem jich několik na stole v pokojíku :-) ta tvoje je povedená.
    goodmoda.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  2. To muselo dát práce! Ale vypadá opravdu pěkně.

    OdpovědětVymazat